Wednesday, March 31, 2010

mana kakak ,mana baba??


Assalamualaikum

Pagi ni Maryam kena pergi dentist , so saya malas nak ikut, sbb saya tak suka tgk anak saya sakit, dari baby pon, kalau dorang kena inject bulan2 pon, saya suruh suami saya yg masuk atau pembantu rumah. seingat saya , saya pernah masuk sekali jer kot, itu pon sbb suami saya kat canada kot time tu .

Kan saya ada cakap, kat blog lama yg gigi maryam ada mcm bengkak kat gusi tu, so dua hari lepas, naik satu lagi. so saya agak risau, suami saya pon bawak la pergi dentist, dh la tgk2 kena appointment!! grrr 1140, so suami saya kena gi uni lambat sikit hari ni =)

ni cerita suami saya ya, saya tak pergi . Masuk2 klinik tu, maryam terus terkam tempat mainan =) , bila time dia, dia taknak masuk sbb dia nak main kat luar, so Dr pon bawak keluar mainan dia dari dalam bilik pulak, so maryam pon ikut, sbb klinik depan rumah ni, dorang ada sijil yg kids punya dentist , something like that =)

So masuk2 bilik Dr tu, maryam mula2 taknak duduk, lepas tu , Dr pon tanya maryam nak pakai specs hitam tak? sbb takut maryam takut tgk Dr pakai baju lain semua kan, Maryam pon pakai, kejap tu maryam nak bukak specs tu, balik tu saya tanya napa maryam taknak pakai specs, dia kata, dia nak letak atas kepala, mcm mummy, mummy tu aunty dia =), sempat lagi bergaya =P


nak pujuk sbb kena tinggal,kasi dia vacuum rumah =)




tgk mana ada seluar, dia mmg rimas kalau kena pakai seluar

ok, sambung balik cerita maryam, Dr kata gusi maryam tu kuman, sbb dia kata mmg biasa kalau budak tidur malam dgn botol, dia kasi 2 pilihan, sama ada nak cabut dua gigi depan atau saya kena extra jaga, dia kata mmg akan merebak, tp Dr kata jarang ibu bapa nak cabut. takpelah, saya balik malaysia lagi 2 bulan, saya try gi dentist malaysia pula, tgk apa Dr . malaysia kata kan .

Tapi Dr kata anak start umur 3 tahun kena bawak gi dentist, Dr taknak cabut jugak, sbb dia takut anak saya fobia setiap kali kalau ajak gi dentist . Aiman saya bawak kat msia la =)

Suami saya kata sini kalau dentist dia, Dia akan ada sorang jer DR. tapi ada 2 4 org yg tolong, cuci org lain, cabut org lain, setiap sorang ada kerja masing2 =) cool jugak kan, pakar setiap bahagian =) hehe

so melayang lah 30 cad tadi, takpelah, dari risau kan =)



0 comments: