Friday, April 2, 2010

rajin tapi tak kena!


Assalamualaikum

Pagi tadi saya suruh anak2 saya kemas rumah, sbb saya nak ajar dorang, saya duduk jer dekat kerusi, dorang pon kemas la mainan dorang and aiman pon amik la penyapu utk sapu sampah2 kat carpet ni .


pastu saya kata kakak ambil plastik, nak ajar dia buang sampah dari penyodok tu,tapi saya dah tahu aiman sapu benda2 yg tak sepatutnya kena buang , nak tgk dia sapu apa masuk penyodok tu =)






botol susu kakak dia, thomas dia, blok dia, and tonka

hehehe kalau mama and baba kaya boleh la adik, lepas minum susu terus buang tong sampah, hehe, so kakak dia pon membebebl la, dia marah adik dia sbb sapu susu and buang sampah, hmmm kalau nak tahu maryam ni ada bakat membebel, dia membebel kat adik dia sebijik apa saya selalu membebel =)




angkat kerusi,letak tempat dia balik


sepah gila kan? heheh pagi mmg la, takleh buat apa, takkan saya nak sekat anak2 saya dari main mainan mereka kan, nnt time dorang tidur kemas sekali, sblm baba dia balik pon kemas sekali .

saya tak kenal sapa yg add saya kat fb, tapi saya suka dia punya status, tiap2 hari dia akan update status berbentuk peringatan agama, nama dia Akmal adik J , semoga Allah memberkati hidup anda , alhamdullilah, saya sgt suka status2 dia.

salah satunya hari ni,peringatan utk saya juga....

"buah zaqqum tu bila penghuni neraka makan,dia akan t'lekat kat tekak.saat itu p'huni neraka m'minta air dari Allah..lalu Allah bg air yg airnya adalah cecair tembaga..bila mana mnum,hancur luluh segala2nya..gelegak segala isi otak"..ya Allah..jauhkan lah kami dari seksaan api neraka Mu...


Dari Abu Hurairah r.a. dari Nabi s.a.w. sabdanya:“Kpanasan api kamu yang dgunakn oleh anak Adam ddunia ini hnyalah 1/70 kepnasan api Neraka Jahanam.”Shabat2 Baginda b'kata:“Demi Allah!Ssungguhnya skadar itu pun cukuplah utk m'yeksa.”Baginda s.a.w. b'sabda:“Meskipun demikian,kepnasan Neraka jahanam dtmbah mlbihi k...epnasan api dunia sbanyak 69 bahagian yang tiap2 satunya sperti kpanasan api dunia ini.“



ingat lah kawan2,kalau kita rasa nak pakai tudung ke apa, nak melangkah satu kehadapan utk kejalan Allah, jgn tangguh2, insyaAllah Allah sentiasa umat yg ingin dekat dgn dia. Jangan kata nak tunggu hidayah,kerana hidayah takkan dtg kalau kita tak berusaha utk cari.

saya akui ramai ibubapa zaman sekarang seakan2 redha tgk anak seksi dan maksiat depan mata, sbnrnya kita sendiri telah menempah neraka jahanam utk anak2 kita. Semoga Allah membantu saya untuk menjadikan islam sebagai pengangan tetap hidup anak2 saya dan keturunan saya. Amin

Mohon kalau saya buat salah, tegur saya, mungkin akan dtg saya tak cakap serupa bikin mcm dalam blog, saya sedang berusaha lebih dekat dgnNYA, saya juga manusia biasa , tidak lari dari kesilapan , tapi saya juga perlu teguran org sekeliling supaya saya tahu mana kelemahan saya =) tq =)





0 comments: