Thursday, April 1, 2010

Apa saya makan hari ini?


Assalamualaikum

Kalau anda baca tweet saya tadi, mesti anda tahu, saya ada tweet saya teringin nak makan pizza =) kecoh kan perempuan gemok ni.

terus mak saya bbm, mak saya kata suruh saya buat sendiri! haha, saya mana ada bahan. suami saya mmg ada tinggal duit kalau nak order apa2 makanan, tp saya duduk canada ni, saya rasa sayang duit utk makanan! haha sbb diriku suka convert duit rm! haha mmg tiap2 hari masak lah kan =)

so semalam saya dapat kotak dari mak saya, so saya pon kena operasi almari2 rumah saya, haaa ko, tgk banyak benda yg tersembunyi, hahaha, dulu saya ada teringin nak makan maceroni goreng, so saya suruh suami saya beli oregano and cheese, bapak berzaman, tgk2 jumpa!!! hahahaha, ishhh punya la malas nak tgk peti ais tu kan =)

so saya pon terus semangat buat pizza, daging mmg saya rebus pagi tadi, mak saya kata blend jer kalau nak minced meat, so saya pon blend jer la =)

masak sos dia, google resepi sos pizza, ada berjuta resepi dalam tu, so saya pon guna sos2 yg free sbb beli lebih 50 cad kat kedai cina, sos tomato dia masam sgt!! mmg kena lah kan =) rezeki sbb kemas rumah, tgk2 lengkap kau barang nak buat pizza =) first time ni cuba =)




pizza sblm dibakar





dah siap =)

tapi saya kena tunggu lama, sbb roti dia tak masak, belajar dari kesilapan, saya kena bakar roti tu jadi setengah masak dulu, baru cepat . pengalaman, skrg saya sudah tahu, sbb jarang dalam resepi org bgtahu rahsia2 ni kan =)

sedap jugak! haha puji diri sendiri =)

breakfast and lunch saya makan pizza jer, haha, takpe2, ada setengah lagi tepung dia nak uli, nnt suami saya balik baru saya bakar, best sikit dia makan panas2 =)

alhamdulilah jadi =) yeay!!!!

adakah suami saya makin sayang pada saya? haha org dulu2 kata nak pikat hati suami kena jaga makan..haaaaa saya tgk sama jer? haha kat msia makan luar selalu, kat sini masak selalu, tapi sama jer kasih sayang dia?? hahaha, peribahasa ni saya tolak jugak!! sbb tak kena kat diri saya. haha =)

dahla merepek je, Assalamualaikum


0 comments: