Thursday, April 8, 2010

apa saya makan semalam


Assalamualaikum

semalam saya dah start masak sikit2 heheh sebab baki daging sebelum tu ada sikit lagi, suami saya jer makan, saya tak makan sgt daging kalau malam, nnt makin boolat badan mokcik ni =)

so semalam 2 kali saya kena masak sambal ikan bilis ni, suka sgt!! fav!! dari dulu suka! nampak sgt mmg fav kan! =)



ni mula2 masak siang, saya habiskan sorang! haha

so macam kesian pulak suami saya takut teringin, saya pon masak utk dia sikit.



ni pon saya dah habiskan setengah! hahaha ,pedas sikit

but suami saya kata sedap! saya pon kata sedap! hahaha sorry puji diri sendiri, tp sedap, sbb dia pedas and manis! mmg terbaik!!

saya dulu kalau buat selalu macam ikan bilis dia tak rangup lepas masuk sambal, semalam saya cuba masak sambal pagi and ikan bilis pagi, but gaulkan petang, sampai pagi ni rangup, so kena tunggu dua2 sejuk baru rangup sampai hari kedua, tp hari ke3 tak tahu la, haha tak sempat! habis nyah mak makan sorang2 =) mmg fav!




sayur rumah saya ada carrot jer, hari ni zero!





ni lebih daging sebelum tu, ada lagi hari ni

ok, saya tak tahu apa nak tulis lagi, hehe, kotak saya lagi satu bila mahu sampeiii? saya mahu ikan bilis! saya mahu buat sambal tu lagi =) habis punah diet i..hahaha.. kenapa lah makanan malaysia ni sedap2!

saya kenyang makan rumah kak rozalah tu, tp saya mcm teringat2 sambal ikan bilis, tu yg esoknya buat dua hari turut2 =) yummy!




0 comments: