Tuesday, April 6, 2010

buah melaka



Assalamualaikum

Semalam suami saya balik tghari, so lepas lunch tu kan dia tidur, dalam kol 3 tu dia bgn, sbb pokcik ni jarang tido siang,jadi dia rasa lama giler dia tido, hehe kalau i ok jer , baru sejam!

dalam kol 4 tu, kejap2 gi dapur,kejap2 buka peti, kejap2 buka almari, i know my baby sudah lapar, saya tgh baring time tu, atas kerusi, tgk jer dia, haha tahu dia ni lapar ni!

so saya pon offer dia, tanya nak buah melaka ke? benda yg senang la kan? nak buat kuih lain mcm, renyah jer, so ni paling senang =) nak goreng pisang pon, dia beli pisang yg tak berapa masak , so buah melaka jer la=)







haaa amik 3 gambar sekali upload, haha tp saya takde daun pandan utk blend,pandan paste pon ngak ada, so saya letak pewarna jer, agak buruk sikit ya adik2 warna dia, and kelapa parut canada ni agak kasar banding malaysia, kalau nak halus mcm malaysia truly asia tu, anda kena parut sendiri!! mak mana ada kukur tu nyah..mak beli jer semua, hahaha plus malas yg sudah sebati dgn diriku ini! =)


0 comments: